Palvelun paluu

Työn tekeminen toiselle ihmiselle on herkkä taitolaji. Itsepalvelukulttuuri toimii edelleen, mutta on aloja, joilla palvelun ammattilaisten läsnäolo on suotavaa ellei välttämätöntä. Monet asiakkaat kaipaavat ihmisläheistä palvelua. Joillakin aloilla myyntityö on yhteisten mielikuvien etsintää.

Kivaa nähdä se lopputulos
Minkä värisen parran asiakas haluaa? Parturi-kampaaja Aila Tirkkonen toimii asiakkaiden ehdoilla.

Siistiä ja nopeaa kellon ympäri
Huoltamojen palveluja suunnataan yhä enemmän autojen sijaan ihmisille. Timo Kurikka kertoo, mitä taukopaikalta toivotaan.

Kaupassa töissä muttei myyjänä
Lea Raution työ tavaratalossa kuuluu enemmän kuin näkyy. Mitä kaikkea konttorin puolella tapahtuu?

Että asiakas saisi kauniin kodin
Asiakas ei aina erikoisliikkeessä tiedä omaa tahtoaan ilman myyjän asiantuntemusta. Leena Kaukosen alaa ovat kaihtimet, verhot ja sisustustarvikkeet.

Palvelun tulevaisuus on valoisa
Liikealan ammattiliiton Itä-Suomen alue-esimies Kaarlo Julkunen pohtii palvelun merkitystä ja alan muutoksia.

© Nettiradio Mikaeli / Auli Kekkonen 2000